viernes, 14 de septiembre de 2012

Ibón de Bernatuara


El passat dijous 28 de junny, vaig tenir lliure i em vaig apropar a l'Ibon de Bernatuara 2338mts, sobre la vall de Bujaruelo, a cavall d'Espanya i de França.

Aquest es un Ibon curiós per la seva situació, està a l'arista del port del seu mateix nom, sembla un cráter...

Vaig sortir de San Nicolás de Bujaruelo direcció a la capcelera del barranc de Lapazosa, un cop allà surts del bosc i ja no hi ha cap hombra fins a arrivar a l'Ibon. 

Refugi lliure de la Plana de Sandaruelo,
l'Ibon de Bernatuara està a l'aresta del fons. 

Hi ha un desnivell d'uns 1000 mts, la part final de la pujada es dureta, peró es va creuant el barranc on em vaig poder refrescar continuament.

Dactylorhiza Majalis, família de les Orquideas


 Lotus Alpinus


Entrada a l'Ibon de Bernatuara desde el costat espanyol

Creuant l'Ibon i passant a la seva part francesa, tenim unes molt bones vistes del macís del Vignemale.



 Vistes al macís del Vignemale
desde
l'Ibon de Bernatuara


Ibon de Bernatuara desde el costat francès,
l'Escusaneta i els Gabietos al fons

No hay comentarios:

Publicar un comentario