lunes, 14 de enero de 2013

Escalada en Gel a Ardonés (Cerler/Ampriu)

Ahir diumenge dia 13 de gener, va ser el meu bateig en l'escalada en gel... Ja he perdut la "virginitat"!!!

Em vaig ajuntar amb l'Alex, l'Ibon i en Márcel que van de cami cap a las proves d'accés al nivel 2 de Técnic Esportiu d'Alta Muntanya d'aquesta setmana. Ens vam juntar a Benasque el dissabte per la nit amb les furgonetes, i diumenge pel matí cap a escalar...

Va estar nevant per la nit, Benasque es va llevar amb una bonica capa de neu i cuan vàrem arrivar a la zona d'escalada (prop d'Ampriu), hi havien 10 cm de neu nova. Després de caminar uns 25 minuts vam arrivar a la base de la cascada, la Cascada de Ardonés, així que mans a la obra, l'Ibón i en Márcel a una cordada i l'Alex amb mi a l'altre. 

Zona chula amb una cascada caient a la dreta que després de pasar-nos per darrera, el barranc marxava amb una altra bonica cascada, tindrem que tornar a la primavera per veure el barranc, perque les dues cascades tenien força ambient... (deformació "profesional", "la cabra tira cap a la muntanya").

Bé, tornant al tema, vam poder fer un parel de vies cadascun per aprofitar el matí. Bones sensacions per l'estrena, pensava que el gel seria més frágil, però em va sorprendre, em va agradar força, aixó si, les dues vies las vaig fer de segon, suposo que de primer, el gel dèu acollonir més... 

Aquí us deixo unes cuantes fotos i un vídeo de la jornada...


La Cascada de Ardonés a l'arrivar...

 Márcel de primer i l'Ibon assegurant...

L'Álex de primer a la nostra primera vía,
jo de fotógraf i assegurant...

 Jo començant la segona via ja més llarga
i vertical...

Vídeo de la Cascada de Ardonés i l'ambient de la zona.


Bé, quin fred i dolor a les mans cuan se't calen els guants, aquest "Porotex"...

¡Salut!


No hay comentarios:

Publicar un comentario